KAPSULOVÝ ŠATNÍK: JAR 2024


Pekný prvý jarný deň! Jar patrí medzi moje obľúbené ročné obdobia, kedy sa po mesiacoch pochmúrného a depresívneho počasia opäť všetko prebúdza k životu. Najkrajšie je, keď vtáčiky počuť čviríkať, na stromoch sa objavujú prvé púčiky a zem zdobia snežienky. S teplejším počasím prichádza aj zahodenie viacerých vrstiev oblečenia. Preto je načase osviežiť šatník, nahliadnúť do neho a pár kúskov vymeniť.


Určite už mnohí z vás počuli o koncepte kapsulového šatníka. Kapsulový šatník je zbierka 20-30 položiek, t.j. vrchných odevov, tričiek a topov, nohavíc, sukní a pod., ktoré v rámci sezóny stále nosíte a obmieňate ich tak, aby ste vytvorili čo najviac lookov. Ako už z tohto princípu vyplýva, jeho hlavným zámerom je predovšetkým udržateľnosť, teda minimalizácia plýtvania. Namiesto kupovania nadmerného množstva oblečenia, ktoré si na seba oblečiete len raz či dvakrát za rok, si niekoľkokrát oblečiete kúsky, ktoré už vlastníte a poriadne vynosíte.

Vyššie znázornený kapsulový šatník som vytvorila z kúskov, ktoré vlastním. Samozrejme, snažila som sa vyberať také kúsky oblečenia, ktoré sú vhodné pre dané ročné obdobie a dajú sa kombinovať na viacero spôsobov. Keďže jar zo začiatku býva ešte premenlivá (nikdy neviete kedy sa zas ochladí a začne snežiť), v šatníku som nechala niektoré kúsky, ktoré sa nosia aj v jeseni (napr. Chelsea čižmy). Môj jarný kapsulový šatník sa skladá z 29 položiek, ktoré dokážu vytvoriť až 50 rôznych outfitov. Na ukážku som si pre vás pripravila 16 z nich. 


Vytvorili ste si už niekedy svoj kapsulový šatník? Čo vám to prinieslo alebo naopak, zobralo?

0 komentárov

s láskou,

Petra